Epiphone J-200 EC Studio VS

Beräknat utskeppningsdatum till Torsdag, 25.04.
L
Vilken gitarr
Little_Ang 18.07.2021
Länge varit sugen på en Gibsonjumbo, men banklånet för att kunna köpa en sån får vänta, så jag tog det nästa bästa och köpte den här istället. Spelar normalt rock/hårdrock men det är ju aldrig fel att ha en stålsträngad akustisk när det suget kommer.

Setupen på den är kanon, skön ganska smal hals, inte mycket tjockare än på min SG 400 eller Les Paul Special II, låg action, inte någon Ygwie Malmstenshredder såklart men det är inte vad jag förväntade mig.

Stort ljud med bra klang, hade läst några recensioner som tyckte den var lite "muddy" eller inte hade så mycket klang och att det då skulle bero på mer lack än på Gibsonoriginalet, men det tycker jag inte alls, det är klar och tydlig enligt mig med varmt fint och stort ljud. Jag spelar den hellre utan stärkare än med för att det är så bra ljud i den.

Micken har jag inte testat jättemycket då, men det funkar bra med inställningsmöjligheter för bas och diskant, sen inser jag att mina Marshalls kanske inte är de mest lämpade för stålsträngad akustisk, hittade något bra läge i min Fender modelling som var bättre lämpat.

Kanonköp, rekommenderar den varmt!

TS
Bra pris för Jumbogitarr med 2 Mickar
The Swedish Artist 22.12.2019
Här får man mycket för pengarna. Snygg design med snygga detaljer, bra akustiskt ljud.
2 uttag för koppling till förstärkare.
Perfekt gitarr att ha med sig vid uppträdanden, (Stämapparat inkl.Batteri)

Eller en perfekt gitarr för hobbymusikern. Väldigt lättspelad med stort ljud, tack vare tyngden och storleken.
Låter bättre akustiskt än inkopplad. Men allt kan man inte få till detta låga pris.

Mycket pang för pengarna!
Anonym 02.01.2017
Mycket snygg gitarr, stor dessutom. Låter mycket bra för det priset även fast vissa strängar "buzzar" vid vissa band. Men det går säkert att justera.

K
KentH 04.03.2017
Mycket fin och bra gitarr.Fylligt ljud och väldigt bra spelkänsla.Bra mickar i den med.

Mycket vacker gitarr med överraskande bra ljud
Anonym 17.06.2016
Fördelar:
+Gitarren var betydligt vackrare än jag trodde.
+Ljudet med de kombinerade Pick-Upsen är väldigt bra för att vara en akustisk gitarr.
+Förvånansvärt bra strängar redan från början.
+Prisvärd

Nackdelar:
-Det krävs nästan att plektrum för att man ska höra att det är en jumbo-modell, men den låter väldigt bra även utan.
-Reglagen för elektroniken känns lite väl löst sittande.

I det stora hela är jag mycket nöjd med mitt köp. För den här prislappen är det nog svårt att hitta en lika bra gitarr. De små nackdelar jag har nämnt är inga stora problem och jag fick anstränga mig för att hitta några.

Min bästa gitarr hittills!
Anonym 22.02.2017
Detta är en otroligt fin gitarr om du beundrar Gibson SJ-200 men inte har råd att köpa den.
Detta är en väldigt fin gitarr med väldigt bra pickups, bra ljud med och utan förstärkare etc.
Bra för fingerpicking men bäst för strumming helt klart.
Allt med gitarren är bra i stort sett, kunde dock funnits bättre instruktioner och förklaringar för hur man justerar gitarrhalsen osv. Men i helhet är det en väldigt bra gitarr för sitt pris.

Really great guitar
Anonym 07.08.2016
Actually I tested lots of different acoustic guitars, from Gibsons to more sheaper guitars but it did'nt feel right. At last I ordered and tried this guitar and I really really liked it from the start. It sounds and feels good and is really nice to play! Actually I think the pick ups sounds quite good for this price as well!

Mitt bästa gitarrköp!
Anonym 06.05.2016
Har haft gitarrer i många olika prisklasser men den här har jag blivit väldigt positivt överaskad av. Låter fantastiskt, otroligt cool med olika spännande funktioner. Kunde ha kostat det dubbla! Grymt Nöjd!