Remo BX-0813-10 Emperor X Black Dot

19

Snare Drumhead

  • Size: 13"
  • Emperor Black X Black Dot
  • BX-0813-10
  • With black point on the bottom of the head
  • Double ply batter head with few overtones
  • Suitable for rock, hard rock
  • Colour: Black
Available since March 2012
Item number 280388
Sales Unit 1 piece(s)
Colour Black
Type Of Head Double Ply
Finish Textured, Coated
Damper Ring No
Dot Yes
40
Including VAT; Excluding €15 shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
1

19 Customer ratings

4.5 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

sound

quality

7 Reviews

s
Does the job
seanlysaght 11.08.2019
I found this skin wore out fairly quickly but it sounded very nice while it was fresh.
Very crisp tone and a benefit of the colour is that if you're the sort not to mind the wear so much, it doesn't show quite as obviously as it might on a white head.
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
B
gelungenes Rock-Fell
Bulli2707 14.09.2020
Ich habe mir dieses Snare-Fell gezielt wegen dem versprochenen rockigen Sound bestellt und wurde auch nicht enttäuscht.

Aufbringen und Spannen ging ohne Probleme und optisch macht es natürlich auch einiges her.

Auch die Doppelschicht, die die Obertöne reduzieren soll, ist wunderbar. So hat das Fell einen schönen Attack, ohne vom Ton her zu sehr nach oben auszubrechen. In Verbindung m it dem an der Unterseite angebrachten Filzkreis ist ein separates Feintuning des Felles fast überflüssig geworden. Lediglich leichte Korrekturen über einen Gel-Damper musste ich vornehmen.

Ich b in von diesem Fell sehr begeistert und kann es allen, die eher im etwas härteren Bereich unterwegs sind, wärmstens empfehlen.
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate fr
Unfortunately there was an error. Please try again later.
A
Anonymous 11.06.2016
déçu du son que j'obtiens, son fort et bof,
rebond difficile lourd et baveux,comparé à d'autres peaux, peau très résistante,
j'ai changé également mon timbre que je peux mettre en doute,
je suis sur une caisse claire tama qui sonnait mieux avec la peau ,et le timbre d'origine à mon goût,
son qui peu peut etr convenir à du hard rock ou du métal, mais pas pour du jazz, de la bossa nova....
sound
quality
0
1
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
R
Knackig & trocken
Roland498 13.05.2014
Ich bin ja eher Evans-Fan, aber für meine Ddrum Hybrid-Snare habe ich mir mal dieses Fell zugelegt, da ich bei Evans kein adäquates 13"-Fell gefunden habe.
Die Bewertung ist insofewrn mit Vorsicht zu genießen, da beim Ddrum Hybrid-Set die Trigger ja am Fell anliegen und dadurch von Haus aus das Fell schon dämpfen, aber ich bin von dem trockenen und knackigen Sound absolut begeistert, vor allem weil ich das Original Reso noch draufhab, was als werkseitig geliefertes Fell nicht unbedingt der Bringer ist. Beide Felle sind in der gleichen Höhe gestimmt, der Sustain ist bei meiner Snare recht kurz, kommt aber meinem Soundgefühl entgegen.
Von meiner Seite aus absolut empfehlenswert, aber sicher nicht jedermanns Sache - wie auch, jeder hört anders und will seinen speziellen Sound.
sound
quality
0
0
Report

Report