Ultimate HYM-100 QR

10

Laptop Stand/DJ Stand

  • With telescopic arms and tilt adjustment
  • Includes T-support for use on the table
  • Suitable for 5/8" threads
  • Included Ultimate QR-1 QuickRelease adapter
Available since August 2015
Item number 369280
Sales Unit 1 piece(s)
£86
Including VAT; Excluding £10 shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Delivery approx. between Wednesday, 24.04. and Thursday, 25.04.
1

10 Customer ratings

4.5 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

quality

6 Reviews

A
1 star for bad description
Anonymous 05.11.2016
Bought it for my AX-48 stand. Many pictures and description on Ultimate's website told, that it's suitable, but when I've recieved it and opened installation manual, I've found, that I need extra threaded adapter, that is not available here in Europe!
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
ND
"3. Synth-Etage"
Niels Dettenbach 04.09.2016
Habe mir die Halterung zur Erweiterung meines 2-fach Keyboardständers Adam Hall SKS-22 durch eine "3. Etage" gekauft, da vom Thomann Support als kompatibel zum Ständer empfohlen. Statt des vom Hersteller vorgesehenen Notebooks kommt zieht bei mir allerdings ein dritter Synth - eine Novation BassStation II - auf diese neue Etage ein.

Zwar würde ich dem Ständer in dieser Anwendung als "3. Etage" nur leichteres Equipment wie modernere Notebooks und kleine / leichte Keyboards anvertrauen, das aber lässt sich recht zuverlässig arretieren. In anderen Anwendungen oder als "Tischständer" würde ich ihm mehr Gewicht zutrauen, der er selbst wie auch seine Befestigungseinheit ist ordentlich stabil verarbeitet.

Über das mitgelieferte Zwischenstück lässt er sich auf die Schraube für Mikros etc. aufschrauben - und das sogar mit Gerät drauf oder/und an der Wand stehend: Die Verschraubung funktioniert auch, wenn kein Platz zum Drehen der gesamten Halterung vorhanden ist.

Nach dem Auspacken verströmte die Halterung einen kräftigen chemischen Geruch (a la Vulkanisieren), der einige Tage anhielt. Dies ist der einzige echte Abzugspunkt meinerseits bei einem so hochwertigen Gerät.

Würde ihn wohl auf jeden Fall wieder kaufen.
quality
0
0
Report

Report

google translate se
Unfortunately there was an error. Please try again later.
B
Impressed by the quality
Berj 26.02.2019
Impressed by the quality, the stand is one of a kind! Heavy, robust and worth every euro! There's nothing negative about this stand.
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
d
Gut aber nicht sehr gut...
digityp 17.01.2020
Funktioniert. Wackelt natürlich ein bißchen, aber irgendwie war es vor dem Kauf auch klar, das es nur über einen und auch noch dem höchsten Punkt am Mircoständer befestigt wird. Man muss allerdings einen Microständer haben klassisch mit Spinnenfüßen. Bei Ständer mit Rundstand wackelts dann noch mehr und könnte Umkippen wenn der Gerät ... z.B. das Laptop von der schwereren Sorte ist. Aber gut verarbeitet. Ich behalte es.
quality
0
0
Report

Report