Schott Best Of Guitar Classics

6

Sheet Music

  • 50 Classical pieces for guitar
  • In standard notation
  • Edited by Martin Hegel
  • Medium level of difficulty
  • ISBN 9783795749729
  • ISMN 9790001201940
  • ED 22060
  • Format: 23 x 30.5 cm
  • 108 Pages
Available since April 2016
Item number 381772
Sales Unit 1 piece(s)
Level Of Difficulty Intermediate
Bonus Audio No
With Tabs No
With Chords No
With Notes Yes
Baroque Yes
Classical Music Yes
Romantic Yes
Duo No
£20.80
Including VAT; Excluding £10 shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Delivery approx. between Tuesday, 23.04. and Wednesday, 24.04.
1

6 Customer ratings

4.7 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

arrangement

4 Reviews

M
Comprehensive list
MauroC 27.08.2021
Good comprehensive list of classic pieces
arrangement
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
A
interessante Auswahl, gut gegliedert nach Schwierigkeitsgrad
Anonymous 31.01.2017
Ich spiele seit vielen Jahren Klassikgitarre, allerdings wirklich als Hobby und mit Unterbrechungen. Auf der Suche nach neuen Stücken habe ich diese Gitarrenschule entdeckt.

Wer länger spielt kennt das Standartrepertoire das letztendlich jeder kennt. Ich wollte (für mich) neue Musik kennen lernen. Dieser Band enthält eine gute Mischung aus verschiedenen Komponisten und deckt dabei eine große Bandbreite an Stielrichtungen ab. Musik aus den letzten 500 Jahren. Ein paar Klassiker sind auch dabei (Tarrega, Brouwer, Barrios,...) aber auch eher ausgefallenes. Es sollte für jeden etwas dabei sein.

Schön finde ich, dass es ein zusätzliche Gliederung nach Schwierigkeitsgrad (Unterstufe, Mittelstufe, Oberstufe) gibt. Die Einteilung ist nachvollziehbar und bietet eine recht gute Orientierung.

Es gibt keine Tabs, ausschließlich Noten. Die sind sehr gut ausgearbeitet mit vernünftigen Fingersätzen. Für die aufgerufenen 18 Euro Kaufpreis macht man sicher keinen Fehler. Ich würde den Band auf jeden Fall empfehlen.
arrangement
1
0
Report

Report

google translate pt
Unfortunately there was an error. Please try again later.
P
Recomendado
Portuguese 15.02.2019
Para quem gosta de múcica clássica, trata-se duma obra do maior interesse.
Recomendo
arrangement
0
0
Report

Report

google translate fr
Unfortunately there was an error. Please try again later.
s
premier ouvrage...
sor&cie 03.08.2019
je suis un peu déçu mais ce n'est que le premier livre ; l'arrangeur et l'éditeur ont quelques petits trucs à revoir...
édit : l'indication des doigtés est à revoir !!! pas mal d'inepties, un compositeur semble être mort en 11827 !!! des coquilles indignes.
arrangement
0
0
Report

Report