Hammond Softbag XK-5

13

Tranposrt Case

  • Hammond XK-5
Available since September 2012
Item number 294757
Sales Unit 1 piece(s)
Inside Width 1220 mm
Inside Depth 420 mm
Inside Height 120 mm
Padding in mm 15 mm
Wheels No
Backpack Function No
Shoulder Strap No
External Bag Yes
Weight in g 2400 g
External Dimensions (W x D x H) 1250 x 450 x 150
£118
Including VAT; Excluding £10 shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Delivery approx. between Monday, 22.04. and Tuesday, 23.04.
1

13 Customer ratings

4.7 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

handling

quality

11 Reviews

T
Hammond XK3 C Softbag
Tom553 15.05.2014
Good quality softbag which will adequately protect my precious XK3C.

Where is the equivalent for the XLK bottom half though?
handling
quality
0
0
Report

Report

lk
lefteris kanellos 16.06.2022
perfect fit for korg pa4x 76 keys !!!
handling
quality
0
0
Report

Report

T
Yes, as expected
Tunecreators 15.09.2022
it´ll do the job
handling
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
J
Elastische Übungen
JochenH 18.04.2014
Nach 10 Jahren Banderfahrung mit Hardcases, war es an der Zeit zu überlegen, ob man zu dem empfindlichen Orgelgehäuse einer XK-3C nicht einen Hardcase zum Transport nimmt, denn die Holzoberfläche ist ja bekanntlich sehr empfindlich. Aber ich kann nur sagen, dass ich froh bin, mich für die leichtere Taschenvariante entschieden zu haben. Ist man semiprofessionell oder profimäßig das ganze Jahr auf Tour oder sogar per Flugzeug unterwegs, mag das anders sein. Aber für den Hobbyeinsatz und mit etwas Vorsicht, reicht meiner Meinung die Softball aus. Ich bin froh, dass ich das Instrument über den Arm hänge und mit nicht allzu großem Aufwand zum Auto tragen kann.
Empfehlung, vor allem wenn man sein eigener Roadie ist.
handling
quality
0
0
Report

Report