Claude Lakey Soprano Sax 6*

8

Mouthpiece for Soprano Saxophone

  • Material: Composite
  • Tip opening: .070
  • With ligature and cap
  • Warm, round sound
  • Versatile
  • Ideal for funk, soul, rock and pop
Available since September 2015
Item number 370499
Sales Unit 1 piece(s)
Facing Length 0,00 mm
Tip Opening 1,78 mm
Chamber Round
Material Caoutchouc
Cap Yes
Ligature Yes
138 €
Free shipping incl. VAT
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Dispatch expected by Saturday, 30.03.
1

8 Customer ratings

4.6 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

response

sound

quality

6 Reviews

f
Nice mellow piece
funkysoulmate 16.07.2019
It has a nice round, warm tone. According to the advertisement it is suitable for rock, funk. I find it not.
So, that was a little disappointing. The mouthpiece is well made and has its merits.
I will definitely use it for getting a more mellow sound.
response
sound
quality
0
0
Report

Report

TB
CLAUDE LAKEY SOPRANO MOUTHPIECE
THE BRASSMAN 09.03.2020
Excellent all round & good value for the money.
response
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
A
Toller Klang zum guten Preis!!
Addie 28.08.2018
Ich habe viiieeeeele Mundstücke ausprobiert an meinem Soprano: verschiedene Vandoren, verschiedene Bari, Yamaha... locker 10 Stück, mit keinem kam ich so richtig gut klar oder der Klang entsprach nicht meinen Vorstellungen. Ich hatte als Referenz mal ein JodyJazz HR 6* probieren können, das war eigentlich das Ideale für mich, was Ansprache und Sound angeht, aber für einen Hobbymusiker wie mich, der ab und zu mal Sopran spielt, einfach doch etwas zu teuer für den Anfang. Das Claude Lakey kostet etwas mehr als die Hälfte - wobei auch eine hochwertige Rovner Ligatur/Blattschraube dabei ist, die liegt allein schon bei über 25 ¤ - und kam dem JJ für mein Empfinden einfach am nächsten.

Die Ansprache geht bis in die tiefsten Töne super (probiert mit D'Addario JazzSelect 2M und Vandoren JAVA 2), bis zum hohen D alles überhaupt kein Problem. Einzig von d# bis zum hohen f# habe ich Probleme, aber das liegt glaube ich eher an mir und meinem noch nicht so geschulten Ansatz... Außerdem sind Bissplättchen bereits "fest installiert" dabei, um das Mundstück zu schonen. D.h. kleine weiße, selbstklebende Gummiplättchen, Lakey legt außerdem 4 Ersatzgummis bei - vorbildlich!! Ich kann es daher vorbehaltlos empfehlen.
response
sound
quality
1
0
Report

Report